8 Haziran 2010 Salı

SİFTAH KURBAN'DAN, BEREKET ALLAH'TAN


Kurban - Sahip 
Eveeett bu güzide platformdaki ilk albüm kiritiğimizi bu albümle yapalım dedik. aslında sadece ben dedim ama ciddiye alın diye çoğul konuşuyorum.
neyse efendim Kurban, 5 yıl aradan sonra Sahip isimli albümünü geçen aylarda çıkardı. iyi de oldu güzel de oldu tamam mı. çünkü özlemiştik gayet, 5 yıllık beklemeye değen bir albüm yapmışlar,kutluyoruz kendilerini.

ilk başta albüm kartonetine değinmek istiyorum izninizle. sembolizm akan güzel bi kartonet olmuş,sırf bu kartonet için bile orjinali alınır yani bu albüm. internetten indirmeyin bence, 50 megabayt lan,kalitesiz (araştırdım)

şimdi kurban'ın albümlerine bi baktığımızda hiç bu kadar dertli kafası bozuk bi albüm görmemiştik. bi sorunu var yani bu albümün bişeylerle. hani dinleyince albüm cana bürünüp sanki birilerine kafa atacakmış gibi hissediyosunuz. bu duyguyu size şarkı sözleri ve melodiler veriyor. sert bir albüm hem şarkı sözleri hem müzikal açıdan. sözler direk anlatıyor derdini,dolambaçlı yollara girmeden, ''şak'' diye enseye tokat atıveriyor.  mor ve ötesi gibi ''kuş kanat açtı ve polenler havalandı'' dizesinden ''bakın burda kapitalist toplumu eleştirdik'' demiyorlar. ''sen yobaz,efendinin kucağında yerini al'' diyorlar. 

özellikle yobaz,hakim, güneş, son emir, mesih ve  misafir şarkıları direk kendini belli ediyor albümde. bence klip çekilecekse güneş veya misafire çekilmeli. ya da yeter ki çekilsin de hangisi olduğu önemli değil,bildiğiniz gibi bu klip işi pembe diziye döndü
 neyse şimdi gelelim diğer önemli meseleye:
böyle insanların görüşlerine filan bakıyorum albümle ilgili,hepsi aynı şeyi söylüyor ''ifrit şarkısı toxicity'e benziyor''. hatta şu şarkı da şuna benziyor,buna benziyor filan. şu ana kadar albüm çıkartıp adını duyurmuş tüm yabancı grupları gördüm ben bu benzeyenler listesinde. şimdi sertar ortaç kafasına girip ''e 6 tane nota var kaç tane farklı şarkı yapacaz amınyum'' demek istemiyorum da,bence benzemiyorlar bile.  bence insanlar aa bu aynı zözörörzpör grubunun şu şarkısı demek yerine şarkıyı bi özümseyerek dinlesinler. hayır ne sanıyoruz ki bu adamlar düğünlerde org çalan adamlar değiller,heralde bu 1 yıllık stüdyo çıkıp ''olm bu şarkı şu şarkının aynısı lan''  diyecek elemanlar vardır çevrelerinde. eğer benziyosa da bana koymaz aga ben sevdim mi,şarkıları sevdim,özgünlüklerine yeteneklerine inanıyo muyum adamların,inanıyorum. isterse bi şarkıları da serdar ortaçtan çalıntı olsun ne fark eder. duygu önemli duygu..
zaten ''6 nota var,kaç farklı şarkı yapılabilir ki amınyum'' 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder